Dag 10 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Bert en Elleke Gerits - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Bert en Elleke Gerits - WaarBenJij.nu

Dag 10

Blijf op de hoogte en volg Bert en Elleke

01 Augustus 2016 | Vietnam, Hoi An

We gaan vandaag weer verder naar het zuiden. Via de Woikenpas stoppen we bij een parelkweker in de lagune van Lang Costa. Onderweg een mooie uitzicht op de Danang Beach in Danang. Hier mochten de Amerikaanse soldaten hun verlof doorbrengen tijdens de Vietnamoorlog.. Een waar surfparadijs.
We rijden door naar het Cham museum in Danang. Hier staan Chinese beelden uit de cham dynastie. We rijden verder naar Hoi An, een van de leukste plaatsen van Vietnam. Hier verblijven we 3 dagen en zullen nog veel uitstapjes maken.
Eerst maken we een heerlijke stadswandeling. Om de buurt te verkennen zodat we de stad ook zelf kunnen ontdekken.we blijven tot s'avonds in de stad en hebben het geluk dat het begin van de volle maan is. Dan is de stad verlicht met 1000 de lampions. Een heel kleurrijk geheel. Ook zie je verliefde stellen in prachtige gewaden in een bootje stappen omringd met kaarsen. Daar komt ons spreekwoord zeker vandaan. We eten in een heerlijk tex mex Vietnsm es restaurant. Echt lekker. Het moet gezegd. Ze weten hier wat lekker eten is. Alleen nog niet echt gewend om rustig aan te doen.

Bert en Elleke

Dol op reizen van Limburg naar New Zealand of Alaska. Het maakt niet uit ook ons eigen Nederland heeft zoveel mooie plekken. Fietsen en lopen kun je overal. We houden vooral van de wisselende natuur, fauna en flora op alle plekken op de wereld. Ook staan we versteld over de verschillen van mensen op ieder plekje op deze aarde. Geweldig te ontdekken en verkennen.

Actief sinds 23 Juli 2016