Dag 4 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Bert en Elleke Gerits - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Bert en Elleke Gerits - WaarBenJij.nu

Dag 4

Blijf op de hoogte en volg Bert en Elleke

27 Juli 2016 | Vietnam, Hanoi

Grote teleurstelling vandaag gaat de trip naar Halong Bay niet Door. Dit komt omdat er een typhone voorspelt is. Spanning alom, wat nu want we zouden 2 dagen met een boot in de bay varen. Voor de reisleider is dit een dobber want hij zal een ander plan moeten trekken en 30 personen onderdak moeten geven. Stress voor hem en wij gewoon relaxed . Het zal wel goed komen . Het verlossende woord komt: we blijven in Hanoi slapen (hoeven de koffer dus niet in te pakken) en als pleister op de wond een alternatieve route naar de Parfum pagode, klinkt toch ook goed. Nu afwachten wat de typhone doet wat betreft het weer. Straks horen jullie meer.
We vertrekken iets later want de vader van een medereiziger is overleden. Zij gaat met man en dochter vandaag naar huis. Dat moet eerst goed geregeld.
We zitten nog maar net in de bus als we horen dat de storm steeds groter wordt. Het is nu zelfs de vraag of we de dagtocht naar de Parfum pagode droog kunnen afmaken. We stappen goedgemutst in een roeiboot om naar de grotten van de Pagode te gaan, na ongeveer 3 kwartier varen komt er wind opzetten!, enkele roeisters van de boten hebben moeite om de boot vooruit te krijgen. De laatste boot moet letterlijk gesleept worden. Dan maar snel naar de kabelbaan lopen. De eerste 3 karretjes komen goed boven maar dan breekt de hel los. Het waait en regent opeens super hard en de kabelbaan moet stilgelegd. Met nog 6 personen van ons gezelschap in de lucht. Na een minuut of 10 gaat de wind liggen en kan de kabelbaan verder. Lijkbleek en bibberend komen de reisleider, de gids en 4 reisgenoten aan. Zij durven niet meer naar beneden met de kabelbaan. Het pad naar de grot met pagode is door de regenval onbegaanbaar dus besluiten we er niet meer naar toe te lopen. De hele reis is dus eigenlijk voor niets geweest. Gelukkig hebben we een zeer positief ingesteld gezelschap en vermaken we ons wel ondanks de tegenslagen. Tot slot van de dag gaan we gezellig eten en kijken terug op een avontuur met een happy end.

Bert en Elleke

Dol op reizen van Limburg naar New Zealand of Alaska. Het maakt niet uit ook ons eigen Nederland heeft zoveel mooie plekken. Fietsen en lopen kun je overal. We houden vooral van de wisselende natuur, fauna en flora op alle plekken op de wereld. Ook staan we versteld over de verschillen van mensen op ieder plekje op deze aarde. Geweldig te ontdekken en verkennen.

Actief sinds 23 Juli 2016