Dag 8 - Reisverslag uit Dong Hoi, Vietnam van Bert en Elleke Gerits - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Dong Hoi, Vietnam van Bert en Elleke Gerits - WaarBenJij.nu

Dag 8

Blijf op de hoogte en volg Bert en Elleke

31 Juli 2016 | Vietnam, Dong Hoi

Vanmorgen heerlijk relaxen aan het mooie strand van Dong Hoi.
We lunchen nog in ons resort en gaan op weg naar Hue.Onderweg passeren we de grens van Noord naar Zuid Vietnam. We bezoeken de tunnels en een museum en gaan over de Hie Luong brug. Indrukwekkend gedenkmaal en wat een bijzondere ervaring. Nu ervaar je pas wat voor invloed de Amerikaanse oorlog ( zo noemen ze hier de Vietnam oorlog ) heeft gehad op dit gebied. Zoveel slachtoffers en vernielingen en nog steeds geen tegoed koming.
We rijden verder naar het zuiden en komen aan in Hue. Hier verblijven we 2 dagen.

Bert en Elleke

Dol op reizen van Limburg naar New Zealand of Alaska. Het maakt niet uit ook ons eigen Nederland heeft zoveel mooie plekken. Fietsen en lopen kun je overal. We houden vooral van de wisselende natuur, fauna en flora op alle plekken op de wereld. Ook staan we versteld over de verschillen van mensen op ieder plekje op deze aarde. Geweldig te ontdekken en verkennen.

Actief sinds 23 Juli 2016