Dag7 - Reisverslag uit Dong Hoi, Vietnam van Bert en Elleke Gerits - WaarBenJij.nu Dag7 - Reisverslag uit Dong Hoi, Vietnam van Bert en Elleke Gerits - WaarBenJij.nu

Dag7

Blijf op de hoogte en volg Bert en Elleke

30 Juli 2016 | Vietnam, Dong Hoi

Vandaag vroeg opstaan want we moeten ver reizen en willen ondrweg enkele leuke stops maken.
We rijden eerst naar een lokale markt. Hier gaan de lokale hun waar verkopen en kopen. Verser kan het niet. De kip nog levend in een plastic zakje en de eend levend in kokend water en meteen plukken. Verder zien we allerlei soorten vlees:waterbuffel, kip, varken, hond en eend. De kruiden verbloemen de geur van deze lekkernijen gelukkig.
Van de markt gaan we naar een herinneringsmonument voor 10 gesneuvelde maagden. U Ier worden zij groots herdacht. De mensen brengen wierook naar hun graf en zingen voor hen.
Als we weer in de bus zijn beginnen we an de Ho Chi Min trailer
Deze weg loopt Door het hele land en is geruikt tijdens de oorlog om verborgen voor de vijand toch goed te kunnen bevoorraden.
Vanmiddag gaan we nog naar de grootste onderwatercamera rivier. Dit is een deel van de Phone Mha grotten.een 8 km lange rivier onder geweldige grotten Door. Zo'N indrukwekkende grotten heb iknog nooit gezien.
We komen aan bij ons volgende resort weer aan het strand. Hier hebben we morgenvroeg nog tijd om heerlijk te relaxen.

Bert en Elleke

Dol op reizen van Limburg naar New Zealand of Alaska. Het maakt niet uit ook ons eigen Nederland heeft zoveel mooie plekken. Fietsen en lopen kun je overal. We houden vooral van de wisselende natuur, fauna en flora op alle plekken op de wereld. Ook staan we versteld over de verschillen van mensen op ieder plekje op deze aarde. Geweldig te ontdekken en verkennen.

Actief sinds 23 Juli 2016