Dag 6 - Reisverslag uit Vinh, Vietnam van Bert en Elleke Gerits - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Vinh, Vietnam van Bert en Elleke Gerits - WaarBenJij.nu

Dag 6

Blijf op de hoogte en volg Bert en Elleke

30 Juli 2016 | Vietnam, Vinh

We hebben het behoorlijk warm gehad zonder airco. Vanachter met een kaars aan geslapen, best gezellig.
Vandaag reizen we verder naar Vihn. Onderweg bezoeken we de Tam Coc goten. We varen met een lage boot door de bossen en horen vanalles. Kikkers, krekels en vogels. We zien enkele ooievaars en vlinders. Enkele onder ons zien 2 apen, wij niet. Het bootje gaat de goten in en de roeister roept telkens "la tete, latete" omdat de grot zo lag is. Wij zitten al onder in de boot en gaan nu helemaal liggen. Super leuk. We varen zo een stuk over het w as ter Door prachtige grotten. Er vliegen vleermuizen langs ons.
Na ander half uur zijn we weer bij de bus. Omdat het een lange rit is stoppen we nog een keer bij een gasbeton fabriek. Hier doen vrouwen en mannen hetzelfde werk. Dit is trouwens in alle beroepen hier.
We slapen in het Saigon Kimlien Resort. Dit ligt lekker aan het strand. Dus vanavond maken we een strand wandeling. Deze stad is maar 2 maand per jaar bewoond. Het is dus nu hoogseizoen en de Vietnamese bevolking heeft vakantie. Ze zitten op plastic stoeltjes en eten op het strand. Veel harde muziek en Kermis. Na de wandeling besluiten we om gewoon in ons hotel te blijven. Het is er gezellig.

Bert en Elleke

Dol op reizen van Limburg naar New Zealand of Alaska. Het maakt niet uit ook ons eigen Nederland heeft zoveel mooie plekken. Fietsen en lopen kun je overal. We houden vooral van de wisselende natuur, fauna en flora op alle plekken op de wereld. Ook staan we versteld over de verschillen van mensen op ieder plekje op deze aarde. Geweldig te ontdekken en verkennen.

Actief sinds 23 Juli 2016